Szanowna użytkowniczko, Szanowny użytkowniku!
Dziękujemy za zainteresowanie naszą aplikacją i pobranie jej na swoje urządzenie.
Przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji, mamy dla Ciebie kilka przydatnych informacji – wyjaśniają one sposób i zasady działania aplikacji.
Aplikacja eApelacje umożliwia wgląd do Twoich spraw zarejestrowanych w serwisach internetowych Portalach Informacyjnych Sądów Powszechnych. Dane zawarte w Aplikacji pochodzą z Twoich aktywnych kont w Portalach (poniżej definicja pojęcia). Kliknij w nazwę apelacji, aby zapoznać się z regulaminem Portalu danej apelacji:
apelacja białostocka, apelacja gdańska, apelacja katowicka, apelacja krakowska, apelacja lubelska, apelacja łódzka, apelacja poznańska, apelacja rzeszowska, apelacja szczecińska, apelacja warszawska, apelacja wrocławska.
Pobrane dane są przechowywane w zaszyfrowanej formie na Twoim urządzeniu mobilnym. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce prywatności aplikacji. Zwracamy uwagę, że Dostawca Aplikacji (poniżej definicja pojęcia) nie odpowiada za poprawność danych zawartych w Portalu.
Aplikacja pobrana na urządzenie z systemem Android umożliwia włączenie funkcji powiadomień o nowych informacjach, które pojawią się w Portalach w Twoich sprawach.
Pamiętaj, że przetwarzanie danych osób, jakie udostępniane są w Portalu, posługiwanie się nimi czy ich publikowanie, podlega ograniczeniom prawnym wynikającym m.in. z przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, dóbr osobistych i prywatności.
REGULAMIN APLIKACJI eAPELACJE
1. Definicje
Aplikacja – oprogramowanie o nazwie „eApelacje”, przeznaczone do instalacji na urządzeniu mobilnym, umożliwiające Użytkownikowi uzyskanie dostępu do danych zawartych w aktywnych kontach użytkownika Portalu;
Cennik – oferta cenowa abonamentu na dostęp do wszystkich funkcjonalności Aplikacji, dostępna na stronie eapelacje.pl
Portal – system teleinformatyczny obejmujący działaniem sądy powszechne z obszaru danej apelacji, umożliwiający użytkownikom Portalu dostęp do spraw, korzystanie z usług udostępnianych przez Portal, obsługę komunikacji elektronicznej;
Dostawca Aplikacji – JGA IT Solutions sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Kilińskiego 30, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000911074, posługującą się NIP: 6342999211, REGON: 389451882, o kapitale zakładowym w wysokości: 5000,00 zł, email: legaltech@jga.com.pl
Konto użytkownika Portalu – dostępne dla użytkownika Portalu miejsce w Portalu, za pośrednictwem którego Administrator danych udostępnia użytkownikowi Portalu sprawy;
Użytkownik – osoba fizyczna, która pobrała Aplikację na swoje urządzenie oraz posiada min. jedno aktywne Konto użytkownika Portalu
Regulamin – niniejszy regulamin Aplikacji;
Oferty – specjalne oferty, plany lub członkowstwa promocyjne dotyczące możliwości korzystania z Aplikacji;
Subskrypcja – usługa sprzedaży abonamentu na dostęp do Aplikacji w określonych odstępach czasu zgodnie z Cennikiem;
Powiadomienie push – wiadomość przekazywana Użytkownikowi w formie powiadomienia wyświetlanego na ekranie telefonu.
2. Aplikacja
-
- Aplikacja pozwala na pobranie danych z aktywnego Konta użytkownika Portalu, powiadamianie o nowych elementach, które zostały przypisane do ww. konta, a także przechowywanie pobranych danych w postaci zaszyfrowanej w urządzeniu mobilnym Użytkownika.
- Wgląd poprzez Aplikację do danych, o których mowa w ust. 2 powyżej, możliwy jest jednocześnie w odniesieniu do aktywnych Kont użytkownika Portalu z obszaru wszystkich apelacji, w których Użytkownik powiada aktywne Konto użytkownika Portalu.
- Aplikacja nie umożliwia założenia oraz aktywowania Konta użytkownika Portalu. Rejestracja Konta użytkownika Portalu powinna odbyć się bezpośrednio przez Portal.
- Korzystanie z Aplikacji jest płatne zgodnie z zasadami subskrypcji opisanymi poniżej. Samo pobranie Aplikacji na urządzenie jest nieodpłatne, z zastrzeżeniem, że korzystanie przez Użytkownika z usług transmisji danych w związku z pobraniem lub korzystaniem z Aplikacji może wiązać się z naliczeniem dodatkowych opłat przez operatora telekomunikacyjnego, świadczącego usługi Użytkownikowi.
- Użytkownik Aplikacji jest uprawniony do korzystania z funkcjonalności odbierania Powiadomienia push, jeśli Aplikacja daje taką możliwość. Powiadomienie push zawiera informację o pobraniu nowych danych z Portali przez Aplikację. Wyświetlany jest numer sygnatury sprawy, dla jakiej pobrano aktualizację. Rozszerzona informacja dotycząca aktualizacji wyświetlana jest bezpośrednio w Aplikacji. Aktualnie Powiadomienia push dostępne są jedynie na urządzeniach z systemem operacyjnym Android.
- Użytkownik Aplikacji może wyłączyć funkcję otrzymywania Powiadomień push dla Aplikacji korzystając z funkcji systemowych.
3. Wymagania techniczne
-
- Do poprawnego działania Aplikacja wymagane jest urządzenie mobilne z:
- systemem operacyjnym (i) Android w najnowszej wersji lub wersją systemu cztery pełne wersje wstecz lub (ii) iOS w najnowszej wersji lub wersją systemu cztery pełne wersje wstecz;
- dostępem do sieci Internet w celu pobrania aktualizacji danych w Aplikacji;
- dostępem do usługi Google Play/App Store;
- co najmniej 20 MB wolnej pamięci wewnętrznej.
-
- Dostawca nie gwarantuje kompatybilności Aplikacji z urządzeniem mobilnym Użytkownika. Użytkownicy proszeni są o zgłaszanie Dostawcy braku kompatybilności urządzenia z Aplikacją, na adres wskazany punkcie 2.1 Regulaminu.
- Do poprawnego działania Aplikacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa zawartych w niej danych może być konieczne instalowanie dostarczanych przez Dostawcę aktualizacji Aplikacji. Dostawca rekomenduje, żeby Użytkownik włączył w urządzeniu Użytkownika funkcję automatycznych aktualizacji Aplikacji.
- Zaleca się niezwłoczne instalowanie aktualizacji systemu operacyjnego urządzenia Użytkownika. Brak dokonywania uaktualnień systemu operacyjnego lub Aplikacji może doprowadzić do obniżenia poziomu bezpieczeństwa korzystania z Aplikacji.
4. Korzystanie z aplikacji
-
- Przed pierwszym użyciem Aplikacji wymagane jest zarejestrowanie i aktywowanie Kont użytkownika Portalu z obszaru wszystkich apelacji, do których Użytkownik chciałby posiadać dostęp poprzez Aplikację.
- Dostęp do danych przypisanych do Konta użytkownika Portalu jest możliwy po wprowadzeniu w Aplikacji w zakładce „Konto” loginu i hasła do Konta użytkownika Portalu oraz wybraniu Portali apelacji (występujących pod oznaczeniami „apelacja [nazwa]”), do których powinno nastąpić logowanie.
- Zaleca się zabezpieczenie urządzenia na które została pobrana Aplikacja przed dostępem osób trzecich, np. poprzez nadanie unikalnego kodu dostępu do urządzenia lub zabezpieczenie dostępu funkcją biometrii.
- W przypadku zakończenia korzystania z urządzenia mobilnego przez Użytkownika, zaleca się, przed przekazaniem urządzenia osobie trzeciej, usunąć dane zawarte w Aplikacji.
- Użytkownik może korzystać z Aplikacji na jednym urządzeniu jednocześnie.
- Pobrane przez Aplikację dane są przechowywane w zaszyfrowanej formie na urządzeniu mobilnym.
5. LICENCJA
-
- Z chwilą instalacji Aplikacji Dostawca udziela Użytkownikowi niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji na warunkach określonych w niniejszym punkcie 5. Udzielona licencja jest nieprzenaszalna oraz nie uprawnia do udzielania dalszych licencji (sublicencji).
- Licencja jest udzielana „na czas nieoznaczony, na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Licencja obejmuje bezpłatną możliwość przeglądania zakładki Aplikacji pn. Sprawy. Dostęp do pozostałych funkcjonalności Aplikacji jest odpłatny, zgodnie z zasadami subskrypcji.
- Na podstawie udzielonej licencji Użytkownik jest uprawniony do zwielokrotniania Aplikacji w zakresie niezbędnym do jej zainstalowania i używania na posiadanych przez Użytkownika urządzeniach mobilnych – jeżeli czynności te są podejmowane dla celów korzystania z Aplikacji zgodnie z Regulaminem.
- Z zastrzeżeniem ust. 4 powyżej oraz wyjątków wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, Użytkownik nie jest uprawniony do zwielokrotniania Aplikacji w jakikolwiek inny sposób lub jej tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub wprowadzania jakichkolwiek innych zmian.
6. ZASADY SUBSKRYPCJI
-
- Dostawca może okresowo przedstawiać specjalne oferty, plany lub członkostwa promocyjne. Uprawnienia do danej Oferty są określane według wyłącznego uznania Dostawcy, który zastrzega sobie prawo do anulowania Oferty.
- Dostęp do wszystkich funkcjonalności Aplikacji jest możliwy po zakupie abonamentu modelu subskrypcji.
- Subskrypcja jest odnawialna co 1 (jeden) miesiąc, zawierana na czas nieokreślony, z możliwością jej wypowiedzenia w każdym czasie ze skutkiem na koniec bieżącego okresu rozliczeniowego. Okresem rozliczeniowym jest jeden miesiąc liczony jako 30 kolejnych dni kalendarzowych.
- Przy zakupie Subskrypcji w Aplikacji Użytkownik powinien:
-
- wybrać rodzaj Subskrypcji z listy dostępnych,
- złożyć w Aplikacji zamówienie poprzez użycie przycisku „Subskrybuj”.
-
- Usługa dostępu do Aplikacji trwa od momentu zawarcia umowy aż do momentu jej rozwiązania w wyniku anulowania Subskrypcji przez Użytkownika (skutkującej wypowiedzeniem umowy) najpóźniej na 24 godziny przed rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego.
- Anulowania Subskrypcji zakupionej w Aplikacji można dokonać w AppStore lub Google Play (w zależności od systemu operacyjnego jaki jest zainstalowany w telefonie Użytkownika):
-
- w AppStore – użytkownik musi otworzyć AppStore, wybrać sekcję konto, wybrać sekcję „Subskrypcje”, następnie klinkąć w aplikację eApelacje i dalej odpowiednio „Anuluj subskrypcję” lub „Anuluj okres próbny”. Więcej informacji: https://support.apple.com/pl-pl/HT202039
- w Google Play – użytkownik musi otworzyć Google Play, wybrać sekcję „Konto”, sekcję „Płatności i subskrypcje”, następnie kliknąć aplikację eApelacje i następnie „Anuluj Subskrypcję” lub „Anuluj okres próbny”. Więcej: https://support.google.com/googleplay/answer/7018481?hl=pl&co=GENIE.Platform%3DAndroid.
-
- Za dokonanie zapłaty ceny za dostęp do Aplikacji uważa się moment uznania rachunku bankowego wskazanego przez Dostawcę Aplikacji.
- Dostawca Aplikacji nie odpowiada za skutki opóźnień w dokonaniu płatności, za które odpowiedzialność ponoszą podmioty obsługujące płatności.
- Dostęp do wszystkich funkcjonalności Aplikacji nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez Dostawcę Aplikacji potwierdzenia akceptacji płatności przez operatora płatności.
- Dostawca Aplikacji może okresowo wprowadzać zmiany planów subskrypcyjnych, jednak wszelkie tego typu zmiany cen lub planów subskrypcyjnych będą obowiązywać nie wcześniej niż 30 dni po publikacji nowego Cennika.
7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
-
- Użytkownik ma obowiązek korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z Regulaminem, regulaminami Portali oraz obowiązującymi przepisami prawa.
- Działania Użytkownika wykraczające poza udzieloną licencję stanowią naruszenie Regulaminu.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa bądź szkodę wyrządzoną swoim działaniem związanym z korzystaniem przez niego z Aplikacji, w szczególności posłużeniem się lub podaniem do wiadomości publicznej danych innych Użytkowników, w tym naruszenie ich dóbr osobistych, prywatności lub zasad przetwarzania danych osobowych.
- Aplikacja jest dostarczana przez Dostawcę na zasadzie „as is” („taka, jaka jest”), bez jakichkolwiek gwarancji wyrażonych lub dorozumianych, w tym w szczególności dorozumianych gwarancji wartości handlowej i przydatności do określonych celów. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody bezpośrednie, pośrednie, przypadkowe, nadzwyczajne, częściowe lub wtórne (w szczególności za szkody wynikające z konieczności użycia produktów lub usług zastępczych, niemożności użytkowania, utraty danych lub zysków albo przerw w działalności) bez względu na ich przyczynę lub przyjęte założenie dotyczące odpowiedzialności, powstałe w jakikolwiek sposób w wyniku użytkowania Aplikacji.
- Dodatkowo Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za:
-
- szkody będące wynikiem niewykonania przez Użytkownika aktualizacji Aplikacji lub niezastosowania się do zaleceń, o których mowa w pkt 4 Regulaminu;
- szkody będące wynikiem korzystania przez Użytkownika z Aplikacji w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem;
- jakość i dostępność usług telekomunikacyjnych, niezbędnych do korzystania z Aplikacji, świadczonych przez operatora telekomunikacyjnego, z którego usług korzysta Użytkownik.
-
- Dostawca przewiduje dalszy rozwój Aplikacji oraz wprowadzanie nowych funkcji w przyszłości, co może powodować konieczność aktualizowania Aplikacji.
8. REKLAMACJE
-
- Dostawca Aplikacji przyjmuje reklamacje dotyczące nieprawidłowego działania Subskrypcji. Reklamacje należy składać w formie elektronicznej za pomocą poczty e-mail na adres legaltech@jga.com.pl lub w formie pisemnej na adres prowadzenia działalności przez Dostawcę Aplikacji. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- a) imię,
- b) nazwisko,
- c) adres poczty elektronicznej,
- d) adres dla korespondencji,
- e) okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji oraz żądania Użytkownika (usunięcie naruszeń, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy);
- f) wskazanie sposobu zwrotu uiszczonej za Subskrypcję ceny.
-
- Jeżeli podane w reklamacji dane będą niekompletne i będą wymagały uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Dostawca Aplikacji zwróci się do Użytkownika z prośbą o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
- Poprawnie złożone reklamacje zostaną rozpoznane w terminie 30 dni licząc od momentu, w którym Dostawca Aplikacji otrzyma reklamację.
9. WSPARCIE TECHNICZNE I ZGŁASZANIE POMYSŁÓW NOWYCH FUNKCJONALNOŚCI
-
- Wsparcie techniczne Aplikacji jest realizowane poprzez kontakt telefoniczny pod numerem: +48 796 244 420 lub poprzez email: eapelacje@jga.com.pl, czynne w godzinach 9.00-18.00 w dni robocze.
- Ewentualne pytania, uwagi lub propozycje Użytkowników dotyczące Aplikacji i jej funkcji można kierować drogą elektroniczną na adres e-mail: eapelacje@jga.com.pl..
10. Postanowienia końcowe
-
- Użytkownik może zrezygnować z korzystania z Aplikacji poprzez odinstalowanie jej z urządzenia Użytkownika. Odinstalowanie Aplikacji nie powoduje anulowania Subskrypcji.
- Dostawca zastrzega możliwość zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu jest wiążąca dla Użytkowników, którzy dokonali akceptacji nowej treści Regulaminu.
- Regulamin jest udostępniony w Aplikacji, jak również na stronie eapelacje.pl/terms, skąd możliwe jest jego pobranie w formacie PDF, utrwalenie i wydrukowanie.
POLITYKA PRYWATNOŚCI APLIKACJI eAPELACJE
-
- Niniejsza Polityka prywatności odnosi się do danych osobowych Użytkowników korzystających z Aplikacji mobilnej eApelacje.
- Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
- Dostawcą Aplikacji jest JGA IT Solutions sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach przy ul. Kilińskiego 30, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000911074, posługującą się NIP: 6342999211, REGON: 389451882, o kapitale zakładowym w wysokości: 5000,00 zł, email: legaltech@jga.com.pl. Twórcą Aplikacji jest Wojciech Ryczko.
- W dalszej części Polityki prywatności Dostawca Aplikacji będzie określany również jako „eApelacje”.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą Państwo skontaktować się z Dostawcą Aplikacji poprzez e-mail: eapelacje@jga.com.pl.
- Aplikacja gromadzi, wykorzystuje i przetwarza Dane osobowe zgodnie z niniejszą Polityką prywatności w celach zapewnienia poprawnego działania Aplikacji.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO i innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych, eApelacje wdrożyły odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia odpowiedniego stopnia ochrony danych osobowych.
- Podczas korzystania z Aplikacji Państwa Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie na urządzeniu, na którym zainstalowana jest Aplikacja („Urządzenie”), z wyłączeniem danych dotyczących zakupu Subskrypcji. Dane osobowe przetwarzane w Aplikacji nie są udostępniane Dostawcy Aplikacji, jak również podmiotom trzecim z wyjątkiem ust. 9 poniżej.
- Aplikacja przesyła w sposób zaszyfrowany (HTTPS) Państwa login i hasło do Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych. Dostawca Aplikacji nie ma dostępu do tych danych. Wymiana informacji odbywa się pomiędzy Urządzeniem a Portalem Informacyjnym Sądów Powszechnych.
- eApelacje nie odpowiadają za bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych przez Portal Informacyjny Sądów Powszechnych.
- Aplikacja przetwarza następujące Dane osobowe:
- login i hasło Użytkownika – zapisywane są na Urządzeniu, w pamięci tymczasowej Aplikacji, w zaszyfrowanej formie; usuwane są po odinstalowaniu Aplikacji z Urządzenia;
- dane pobrane z Portalu Informacyjnego Sądów Powszechnych – zapisywane są na Urządzeniu, w pamięci tymczasowej Aplikacji, usuwane są każdorazowo po zamknięciu Aplikacji;
- identyfikatory obiektów przypisane do spraw, czynności, posiedzeń, notyfikacji, dokumentów, wniosków, sygnatury spraw (ID obiektów) – zapisywane są na Urządzeniu, w pamięci tymczasowej Aplikacji, w zaszyfrowanej formie; usuwane są po odinstalowaniu Aplikacji z Urządzenia.
Dostawca Aplikacji nie ma dostępu do tych danych. Wymiana informacji odbywa się pomiędzy Urządzeniem a Portalem Informacyjnym Sądów Powszechnych.
-
- Aplikacja uzyskuje dostęp do funkcji „Internet” Urządzenia. Internet używany jest do zalogowania się do Portalu, pobrania/zaktualizowania informacji z Portalu. Bez dostępu do Internetu nie aktywują Państwo dostępu do Aplikacji, nie dodadzą i nie pobiorą informacji, nie odświeżą danych zawartych w Aplikacji.
- Wprowadzenie przez Państwa danych do Aplikacji jest dobrowolne. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości skorzystania z Aplikacji.
- Aplikacja nie rejestruje lokalizacji Państwa Urządzenia, nie rejestruje, nie analizuje Państwa połączeń, kontaktów, czy wiadomości. W celu weryfikacji tych informacji należy wybrać w Urządzeniu właściwości Aplikacji (zależnie od wersji systemu: „O aplikacji”, „Informacje o aplikacjach”), a następnie sekcję „Uprawnienia” (lub „Uprawnienia aplikacji”).
- Aplikacja nie tworzy zewnętrznego konta użytkownika. Dane z Portalu są pobierane, a następnie przechowywane w zaszyfrowanej formie na Państwa Urządzeniu.
- Pobrane przez Aplikację informacje z Portalu działają w trybie offline. Inaczej mówiąc, mogą je Państwo zobaczyć na ekranie swojego Urządzenia nawet wtedy, kiedy nie mają dostępu do Internetu.
- Aplikacja może w sposób zautomatyzowany, na podstawie wybranych przez Państwa ustawień Aplikacji, wyświetlać notyfikacje push w celu informowania o pojawieniu się nowych informacji w Aplikacji.
- W związku z zakupem Subskrypcji, Dostawca Aplikacji otrzymuje od operatora Subskrypcji (odpowiednio AppStore lub Google Play) dane o: rodzaju urządzenia, rodzaju zakupionej Subskrypcji, czasie zakupienia Subskrypcji, czasie anulowania Subskrypcji, statusie płatności (bez informacji umożliwiających identyfikację Użytkownika).
- Wszelkie słowa pisane wielką literą mają znaczenie nadane im w Regulaminie Aplikacji, chyba że co innego wynika z treści niniejszej Polityki prywatności.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności, odpowiednie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego. W przypadku niezgodności postanowień niniejszej Polityki prywatności z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.